Categories
فارسی

چطوری از طریق موسیقی انگلیسی یاد بگیریم؟

اینکه چطوری از طریق موسیقی انگلیسی یاد بگیریم، سؤالی است که اغلب زبان‌آموز‌ها مطرح می‌کنند. برای پاسخ باید بدونیم که هر موسیقی‌ای برای یادگیری زبان مناسب نیست و نباید انتظار داشته باشیم صرفاً با گوش‌دادن به موسیقی‌های انگلیسی پیشرفت کنیم. باید بدونیم که فقط گوش دادن به موزیک شاید ما رو به نتیجه‌ای نرسونه و یادگیری از طریق موسیقی مستلزم اقداماتی تکمیلی است! اما خُب این منبع هیجان‌انگیز، یعنی موسیقی‌های جهانی به زبان انگلیسی نباید در مسیر یادگیری زبان انگلیسی فراموش بشه و باید راهی برای به کارگیری آن در یادگیری و به روز نگهداشتن آموخته‌های زبانی پیدا کنیم. در این پست به اختصار به چند اقدام مهم می‌پردازیم.

تحقیقات بسیاری در دنیا برای آموزش زبان دوم و آموزش زبان خارجی انجام شده است و ما با مطالعه و بررسی آن‌ها به روشی برای استفاده از موزیک به عنوان یک ابزار کمک آموزشی دست یافته‌ ایم و در ادامه آنرا با شما به اشتراک می‌گذاریم.

 

 قدم اول – انتخاب موسیقی مناسب

موسیقی خوب برای یادگیری موزیکی هست که…

  • ریتم آرامی داشته باشه 
  • کلمات به خاطر فضای شعر و موسیقی کمتر دستکاری شده باشند
  • از گوش دادن بهش لذت ببریم و جزء موزیک‌های مورد علاقه‌مون باشه
  • و متن موزیک در دسترس باشه

قدم دوم – معنی واژه‌ها و شعر موسیقی

این بخش شاید کمی سخت باشه، چون برخی از واژه‌ها چندین معنی دارند و معانی حقیقی و مجازی اون‌ها در جاهای مختلف به کار گرفته می‌شه، از طرفی اینکه کلمه مورد نظر فعل هست یا اسم یا… می‌تونه رو معنی تأثیر بگذاره. از واژه‌‌ها که بگذریم، مفهوم جملات و ابیات در شعر پیچیدگی بیشتری داره، بنابراین… (برید سراغ قدم سوم)

قدم سوم – انتخاب منبع مناسب

جایی رو پیدا کنید که به شما کمک کنه تا علاوه بر موسیقی مناسب، مفهوم هم به درستی منتقل بشه.

قدم چهارم – مرور کنید

همونطور که هر از گاهی به موسیقی مورد علاقه‌تون گوش می‌دهید، خوبه که کلمات و متن‌ اون‌ها رو هم‌زمان مرور کنید. اینطوری کلمات و مفاهیم از طریق موسیقی به ذهنتون نفوذ می‌کنه و دائمی می‌شه.

قدم پنجم – همیشه گفتم؛ یادمون باشه که…

یادمون باشه که موسیقی، فیلم، سریال، کتاب و اخبار ورودی‌های ما رو تأمین می‌کنند؛ باعث می‌شوند خوب بفهمیم و زبان رو درک کنیم که البته لازمه نوشتن و صحبت کردن هستند؛ بنابراین برای خوب نوشتن و خوب صحبت‌کردن باید تمرینات مناسب رو در پیش بگیریم.

وقتی موزیک محتوای هدف در یادگیری میشه باید بدونیم باهاش چطوری رفتار کنیم تا درست بهمون یاد بده. در ویدئوی زیر برای یادگیری چند کلمه جدید به یک موسیقی دوست‌داشتی می‌پردازیم. بعد از ویدئو لینک به موسیقی و فرایند کامل آموزشی درج شده است.

 

کلیک کنید؛ از موسیقی لذت ببرید و انگلیسی‌تون رو به روز کنید.

 

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

+ 75 = 76